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  • #61
    </font><blockquote>citation:</font><hr />Débat lancé par lgb79:
    N.B. au faite 280CE, tu m'as oublié! </font>[/QUOTE]Alors là, je dois avouer que OUI... Euh... C'était quoi déjà ?

    Un petit mail serait le bienvenu pour raviver tout ça !

    @+

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    • #62
      Deux infos:

      La première c'est les 25 ans du classe G. Mon baroudeur chéri souffle ses 25 bougies et s'est tout de même vendu à 175000 exemplaires depuis sa création.

      Une photo du G 55 Kompressor sorti pour les 25 ans

      La deuxième concerne la classe A puisque l'on a la liste officielle des moteurs:

      A 160 CDI A 180 CDI A 200 CDI
      Zylinder/Ventile pro Zylinder
      4/4 4/4 4/4
      Hubraum cm³
      1991 1991 1991
      Bohrung/Hub mm
      83/92 83/92 83/92
      Zylinderabstand mm
      90 90 90

      Leistung kW/PS
      60/82
      bei 4200/min 80/109
      bei 4200/min 103/140
      bei
      4200/min
      Max. Dreh-
      moment Nm
      180
      bei 1400 - 2600/min 250
      bei 1600 - 2600/min 300
      bei 1600 - 3000/min

      A 150 A 170 A 200 A 200 TURBO
      Zylinder/Ventile
      pro Zylinder
      4/2 4/2 4/2 4/2
      Hubraum cm³
      1498 1699 2034 2034
      Bohrung/Hub mm
      83/69,2 83/78,5 83/94 83/94

      Zylinderabstand mm
      90 90 90 90
      Leistung kW/PS
      70/95
      bei 5500/min 85/115
      bei 5500/min 100/136
      bei 5750/min 142/193
      bei 4800/min
      Max. Drehmoment Nm
      140 bei 3500/min 155 bei 3500/min 185 bei 3500/min 280 bei 1800/min

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      • #63
        va y avoir du sport avec les A200cdi et surtout A200 Turbo !

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        • #64
          Les résultats du mois d'avril pour la production allemande:

          les petites

          Mis à part la forfour qui monte (petità peu, c'est pas jojo.

          les familiales

          Ca baisse mais la classe C est moins touchée que ses concurrentes.

          les routières

          Ca baisse aussi sauf pour l'A6 qui profite dunouveau modèle.

          les berlines de luxe

          Enfer et damnation!! la série 7 passe devant la classe S. Même si notre W220 chérie est en fin de vie, c'est insupportable!

          coupés et roadsters

          le SLK nouveau 1s t3H r1sUng st4r!!!!1!!11 . Une progression qui fait plaisir.

          modèles de niche

          C'est bien, ça monte.

          SUV

          pour le commentaire cf berlines de luxe (en replaçant série 7 par touareg)

          au final

          Ca baisse pour MB mais moins que les autres alors ça va.

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          • #65
            j'aime tes petits commentaires Paul, plein d'objectivité du passionné MB...
            Allez, on va vous envoyer Chris et ça ira mieux.
            Mais cette rubrique de chiffres de vente est intéressante.

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            • #66
              Après les fiches techniques des classes A voici les perfs ainsi qu'une photo de l'intérieur (pas trop claire la photo):

              A 150 : 175 km/h; 12,7s
              A 170 : 186 km/h; 10,9s
              A 200 : 195 km/h; 9,8s
              A 200 Turbo: 227 km/h; 7,9s
              A 160 CDI: 172 km/h; 14,6s
              A 180 CDI: 188 km/h; 11,0s
              A 200 CDI: 202 km/h; 9,5s

              photo tombée du camion

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              • #67
                Voici le communiqué officiel de MB pour le CLK facelift:

                Stuttgart, Jun 03, 2004
                Mercedes-Benz is again significantly upgrading the successful CLK-Class in terms of technology, visual impact and appointments: from mid-2004 the CLK Coupé and CLK Cabriolet will receive DIRECT CONTROL technology which features modified axle bearings, more direct steering and a shorter gearshift travel, making even more dynamic handling possible with the same high level of ride comfort. Likewise, optional steering wheel gearshift buttons for models with an automatic transmission, new audio units with Europe-wide navigation, and bi-xenon headlamps with cornering light function increase driving pleasure and provide yet more safety. Thanks to the seven-speed automatic transmission 7G-TRONIC, the first of its kind in the world, the fuel consumption of the CLK 500 is reduced by up to 0.6 litres per 100 kilometres. Redesigned switches and controls in the interior give an even greater impression of quality.

                The Mercedes-Benz CLK-Class has been on the road to success since May 2002 (Cabriolet: May 2003) and has won the hearts of more than 135,000 male and female drivers to date. Over the same period, the sales figures are approx. 25 percent above those of the preceding models in the case of the CLK Coupé, and approx. 80 percent better in the case of the CLK Cabriolet.

                With this model facelift Mercedes-Benz is emphasising the sporty and dynamic character of the CLK-Class. A major contributor to this is the DIRECT CONTROL technical package which includes a six percent more direct steering ratio, comfort-optimised torque strut bearings at the front axle, larger spring link bearings at the rear axle and reconfigured ESP®. As a result both the CLK-Class Coupé and Cabriolet offer typical Mercedes ride comfort together with even better handling dynamics and greater agility on bends.

                Mercedes engineers have also revised the standard six-speed transmission, and the DIRECT CONTROL technology with a shorter gearshift travel makes rapid and precise gear changes possible.

                Tyres with a run-flat system are available in the CLK-Class for the first time, and Mercedes-Benz combines these with an automatic pressure loss warning system. This system is based on the technology of the Electronic Stability Program (ESP®) and warns the driver via the central display in the event of a sudden pressure loss in one of the tyres. Thanks to self-supporting tyre flanks, the car is able to continue its journey for up to 50 kilometres at a maximum speed of 80 km/h.

                CLK 500: Five percent fuel saving with standard 7G-TRONIC
                The new 7G-TRONIC transmission is standard equipment in the top CLK 500 model in future. The world’s only automatic car transmission with seven forward and two reverse gears reduces the acceleration time from zero to 100 km/h, ensures even faster overtaking and at the same time reduces fuel consumption by up to 0.6 litres per 100 kilometres. The relevant data are shown below (figures in brackets: preceding model with five-speed automatic transmission):

                CLK 500 Coupé*
                0-100 km/h: 5.9 s (6.0 s)
                60-120 km/h: 5.2 s (6.2 s)
                NEDC consumption: 10.9 l/100 km (11.5 s)

                CLK 500 Cabriolet*
                0-100 km/h: 6.1 s (6.2 s)
                60-120 km/h: 5.7 s (6.7 s)
                NEDC consumption: 11.1 l/100 km (11.6 s)

                *provisional figures

                For all CLK models with an automatic transmission Mercedes-Benz has developed a manual shift programme which allows particularly brisk gear changes using steering wheel buttons (optional equipment). The driver need not take his hand from the steering wheel but shifts the five or seven gears at the touch of a button. In automatic mode the shift programmes "C" (Comfort) and "S" (Sport) are available. In the "M" programme the gears are only shifted using the buttons or by operating the shift lever.

                From mid-2004 Mercedes-Benz is also upgrading the innovative technology of the CLK-Class with the option of a newly developed cornering light function which is available in conjunction with the powerful bi-xenon headlamps. When cornering, parking or negotiating tight bends up to a speed of 40 km/h, the left or right fog lamp is switched on and illuminates the frontal area beside the car to an angle of up to 65 degrees, with a range of approx. 30 metres.

                Audio equipment: two new systems with Europe-wide navigation
                In the infotainment sector the CLK-Class will set standards with new audio and communications equipment. There is a choice of three units whose features include an integral telephone keypad, CD player, automatic speed-dependent volume control and aerial diversity:
                Audio 20 CD with VHF, MW, LW and SW reception.

                Audio 50 APS with the same features as Audio 20 CD plus a twin-tuner system, colour display (4.9”) and Europe-wide navigation with dynamic route guidance.

                COMAND APS with the same features as Audio 50 APS plus Europe-wide DVD navigation, a CD drive, TFT colour display (6.5”) (screen format 16 : 9) and a 4 x 50 Watt amplifier. The navigation system shows the route in the form of a colour map.

                A new surround-sound system with twelve (Cabriolet: ten) loudspeakers and 8 x 40 Watt amplifier output makes for a further improved audio experience. In future the LINGUATRONIC voice control system (optional) developed by Mercedes-Benz is also linked to the navigation system, which means that the driver can input the destination address by voice command, for instance.

                Impression of quality: carefully improved exterior and interior details
                An innovative clearcoat based on the latest nano-particle technology which significantly improves scratch-resistance and the sheen of the paint finish, as well as a leather-like grain on the interior surfaces, further enhance the appearance of the CLK-Class. In the interior Mercedes-Benz has replaced the previous switches in the centre console with new push-push switches and equipped the control panels for the THERMATIC and THERMOTRONIC climate control systems with attractive rotary controls which simplify the adjustment of the temperature, air distribution and fan speed, while at the same time enhancing the impression of quality in the interior even further

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                • #68
                  Nos amis d'AutoBild sont connus pour leurs Scoop et aussi pour leur dextérité à interprêter par photoshop interposé bien des projets qui voient ou non le jour !
                  Ainsi en est il pour la future Classe C qui va s'inscrire en une nouvelle version avec un design bien dans l'air du temps...
                  Remarquez que l'arrière du Coupé Classe C perd sa ligne compliquée ( c'est pas un mal ! )...

                  A voir donc si ces projets se concrètisent !?...





                  Modérateur Forum Mercedes Benz
                  Paddock Café et Forum généraliste
                  http:// www.carnetderoute.net

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                  • #69
                    Certes c'est du PShop, cela dit, la première photo, moi j'adore ! (Par contre, les feux avant ressemblent beaucoup à ceux d'une Opel Astra)

                    J'espère que la C ira dans cette voie

                    Commentaire


                    • #70
                      et la nouvelle S sort quand?
                      Si ce n'est pas bientôt, une connaissance pourrait repasser chez BMW (bien qu'il ait dit "dommage que la 7 ait cet arrière si particulier... mais côté moteurs, BMW c'était qd même pas mal...).
                      et avec quels moteurs, en V8 en particulier (S500 actuellement).

                      [size="1"][ 07.06.2004, 12:09: Message édité par : AlexS ][/size]

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                      • #71
                        petit up !

                        Pour qd la nouvelle S?

                        L'achat ou non d'une belle MB (pas pour moi ni par moi hélas...) est entre vos mains...

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                        • #72
                          Mis à part les phares qui me laisse songeur, j'aime beaucoup les deux. En revnache, je crois qu'il vaux mieux attendre les photos des mulets pour se faire une idée. Le photoshop, j'y crois pas trop.

                          Pour la route, des photos de la nouvelle classe A:

                          photo 1

                          photo 2

                          Commentaire


                          • #73
                            Le losange devant... c'est pour faire croire que c'est la future Espace-courte !

                            En tout cas c'est une version de + en + aboutie, le maquillage est de + en + discret.

                            @+

                            Commentaire


                            • #74
                              pour le losange, bien vu !

                              Commentaire


                              • #75
                                Voici la première photo officielle de la classe A. Un peu étrange pour une photo concernant une voiture puisque l'on voit plus le mannequin.

                                Jolie plastique

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