Si le T signifie Turbo, c'est une erreur, il s'agit d'un compresseur sur la C32. Et par ailleurs la présence dudit compresseur n'est pas mentionnée sur les 55 AMG (sauf pour la C55).
Quant à la CLK 63 elle ne développe "que" 481 ch...
Cela dit : 604 chevaux YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES ! (et m... au ministre) !!!!!!!!!!
Dernière modification par Invité, 20 avril 2007, 18h32.
La SLK c'est la black édition qui fait 400ch la normale se contente de 360ch.Pour les G, le 55 c'est 476ch et le 55 kompressor 500ch. Par contre comme le fait remarquer WDakota, l'appelation kompressor n'est pas reprise sur la dénomination du modèle, par contre c'est un moyen de les différencier. Ces chiffres n'engage que moi et j'ai peut-être oublié une poignée de chevaux. Surtout que chez AMG moyennant finance c'est à la carte, et là, tout devient possible...
Dernière modification par Invité, 20 avril 2007, 18h52.
Par ailleurs on peut aussi citer les W202 C36 de 1993 à 1997 et C55 en 1998/1999 qui ne trouvera sa succession qu'avec la C63 (voir le topic W202/203). Mais on rentre avec cette dernière dans le domaine de la production sur commande. Ces voitures n'ont jamais été incsrite au catalogue régulier
EDIT : oups pardon Huhu, j'avais raté la C36 sur ton tableau
Dernière modification par Invité, 20 avril 2007, 19h01.
Par ordre d'entrée en scène :
1980 - 450 SCL AMG 1° course tourisme au Nürburgring (devant)
1989 - 500 SEC AMG 24 H de Spa (au fond)
1990 - 190 E 2.5-16 EVO II Début au DTM (à gauche)
1994 - AMG C Class DTM (à droite)
Ne gravitant pas dans l'ére Mercedes mais plutôt BMW puisque propriétaire d'une M3 E46 SMGII....j'ai une question qui pourra vous semblez bête mais existe-t'il un Coupé Sport AMG (essence !!!!) et qu'elle est sa réfèrence? Je ne parle pas d'un Coupé Sport basique avec l'option "kit" AMG mais d'un vrai Coupé Sport AMG.
Effectivement, il n'y a pas de Coupé Sport AMG comme un C55 par exemple. Le plus puissant reste le C350 V6 de 272 ch.
Peut-être un nouveau modèle suivant la nouvelle berline classe C verra-t-il une version AMG ?
Apparemment elle n'était qu'au catalogue Mercedes en Allemagne uniquement et peu de modèles ont été produits.
Mercedes-Benz C 32 AMG Sports Coupé:
Powerful: high-performance V6 power unit with supercharging
Exceptional: 450 Nm torque and AMG SPEEDSHIFT
Consummate: performance to rival thoroughbred sports cars
Exclusive: manufactured to individual customer requirements
Affalterbach – Mercedes-AMG GmbH has developed a very special vehicle for all those who are looking for the ultimate in driving pleasure: the C 32 AMG Sports Coupé. With its combination of powerful high-tech drive system and compact body, it stands alone in its field. The 4.34-meter long two-door vehicle is powered by the V6 supercharged engine which already ensures dynamic driving in the C 32 AMG and the SLK 32 AMG. The key data for the supercharged six-cylinder vehicle says it all: with a maximum output of 260 kW/354 hp at 6100 rpm and a maximum torque of 450 Nm at 4400 rpm, the vehicle's performance rivals that of a sports car. It takes just 5.2 seconds to accelerate from 0 to 100 km/h and passes the 200 km/h mark at 18.3 seconds. The top speed is 250 km/h (electronically governed).
AMG SPEEDSHIFT automatic transmission and AMG sports suspension
The vehicle is fitted with a 5-speed automatic transmission with AMG SPEEDSHIFT function which combines the dynamism of a manual transmission and the convenience of an automatic. The optimum gear function and the active engine-braking downshift, together with manual bypassing of the torque converter from first gear, allow an extremely direct driving experience. The AMG SPEEDSHIFT transmission design means that gear changes are more spontaneous and around 35 percent faster.
The brakes and suspension of the Mercedes-Benz C 32 AMG Sports Coupé have also been systematically adapted to the vehicle's more dynamic handling. The retuning of the springing and damping elements all round, the enlarging of the stabilizers and the lowering of the body by around 30 millimeters ensure sporty handling without impairing the long-distance qualities expected in a Mercedes. The internally ventilated brake disks all-round, perforated at the front axle, ensure minimal stopping distances and extreme reliability on prolonged application of the brakes. Wide-base tires, size 245/40 ZR 18 at the front and 275/35 ZR 18 at the rear, hold the road, and the C 32 AMG Sports Coupé is fitted as standard with multi-piece AMG light-alloy wheels, size 8.5 x 18 (front) and 10 x 18 (rear).
Dynamic even when it's standing still: AMG bodystyling and twin exhaust
The looks of the C 32 AMG Sports Coupé live up to the standard of the technology on board. The powerfully contoured front apron and the muscular rear apron leave the onlooker in no doubt that this powerful two-door car is a member of the AMG high-performance vehicle family. The exhaust system is a totally new development: the Sports Coupé, with its V6 supercharged engine, has a twin exhaust. The two oval, chromed tailpipes not only round off the vehicle perfectly, in typical AMG style, but also deliver an impressive sound.
The standard vehicle is converted into a C 32 AMG Sports Coupé to individual customer requirements at Mercedes-AMG in Affalterbach. The safety and quality standards which apply to every Mercedes-Benz vehicle are, of course, taken into account in this process. The AMG package consists of the engine, exhaust system, transmission, suspension, brakes, 18-inch wheels, AMG instrument cluster with 300-km/h speedometer and AMG bodystyling. More detailed individual requirements with regard to interior appointments or wheel/tire combinations can be dealt with by the AMG Manufaktur.
Dernière modification par Invité, 29 août 2007, 17h56.
Je n'étais pas remonté dans le passé ...
Il y eut en 2002 un C32 AMG Coupé Sport avec le V6 de 354 ch (comme sur le SLK) mais pas commercialisé en France.
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