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Yes !!!!!!!!! Un différentiel autobloc

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  • Yes !!!!!!!!! Un différentiel autobloc

    Enfin un bon accessoire à faire monter sur la tuture [img]graemlins/thumb.gif[/img] [img]graemlins/thumb.gif[/img]
    Mais quoi ??
    Ben, un différentiel autobloquant sur ma MCS, pardi [img]graemlins/biggrinking.gif[/img]

    </font><blockquote>citation:</font><hr /> PHANTOM GRIP LIMITED SLIP CONVERSION KIT - NEW COOPER S
    Why do you need Limited Slip (LSD) when you have DSC?? This is because the DSC is designed for 'safety' at the limits while the LSD is designed for improved performance. When the DSC detects traction loss at a wheel, the system scrubs energy (applies the brakes) to restore traction at that wheel. In comparison, when a LSD detects traction loss, it transfers the energy from the wheel losing traction to the wheel with traction, to continue controlled motion. The difference is the 'transfer' of energy instead of 'scrubbing' energy. For high performance driving, LSD is the answer. Here's how LSD works:


    Phantom Grip serves two distinctive functions in your street or race Cooper S. First, it functions as a disc-type limited slip in cornering and braking. Disc plates exert pressure against spider gears using spring pressure to regulate the amount of slippage at the wheels, helping to accelerate earlier, while exiting corners at a higher speed.

    Secondly, the Phantom Grip works as a locker in hard acceleration. The disc plates pivot, locking spiders, causing both wheels to exert equal power to the road, providing less torque steer than an ordinary differential. With over 120,000 miles of testing, there has been no significant wear of these plates. Although seemingly simple, the 'Phantom Grip design' offers as much maximum traction as other limited slips. The Phantom Grip is extremely strong and durable and comes with a Lifetime Warranty for breakage and manufacturer defects.
    </font>[/QUOTE]A voir sur Mini Mania .
    C'est tout de même autre-chose que l'ESP qui est nul et non avenu.

    On progresse [img]graemlins/party.gif[/img]

    [size="1"][ 13. février 2003, 20:20: Message édité par : JNS513 ][/size]
    JNS513 - Franco en +/- 3'07" - Ring en 8'44" BTG

    http://www.fishfight.net/ Allez signer, c'est important !
    http://www.lefrancpecheur.com/

  • #2
    Il aurait même sa place dans une cooper ou une one tout court. Je me suis déja retrouvé plusieurs fois avec une roue qui patinait dans le vide à l'accélérération... mais bon ce n'était pas des utilisations "normale" du véhicule tout de meme

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    • #3
      Le top du top : le différentiel autobloquant ! (c'est mieux que cette merde d'ASC+T et DSC)

      Reste que si le prix du diff est pas trop élevé, j'ai peur que celui du montage le soit vrraiment...

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      • #4
        Et hop, une nouvelle référence. Le lien mène vers un fichier .pdf Quaife
        Sinon, suivez ce lien pour atteindre la Home page
        [img]graemlins/thumb.gif[/img]
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        • #5
          J'ai une réponse de Quaife :
          "Dear Sir

          Thank you for your email.

          We are pleased to confirm that we can offer our Quaife ATB Differential
          part number QDF38Z1M at £495.00 + freight + VAT

          At present we are currently out of stock, however further supplies are
          scheduled for the end of March.

          We are able to accept most cards including Mastercard and Visa up to
          £1000.00 GBP, unfortunately we are unable to accept Amex or Diners Club.
          For Payments over £1000.00 we would ask for payment via bank transfer.

          If we can be of any further assistance please do not hesitate to contact
          us.

          Kind regards"

          Pour ceux pour lesquels l'anglais poserait un problème, cela veut dire que frais de port + tva non inclus, le tout coûte 495 livres sterling, soit environ 750€ . Le prix ne comprend pas non plus le placement. Je les interroge pour savoir où l'on peut faire monter tout ça !!!!
          Les stocks sont épuisés (les pôvres !!! ), mais ils seront remis pour le mois de mars.

          Bonne route en voiture qui ne patine plus (trop) [img]graemlins/thumb.gif[/img]
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          • #6
            une idée du côut de montage ?

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            • #7
              J'ai des craintes : cela doit probablement tourner autour des 250€ minimum vu les heures de main d'oeuvre que cela devrait demander, enfin je crois !?
              JNS513 - Franco en +/- 3'07" - Ring en 8'44" BTG

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              • #8
                J'ai mes entrées chez quaife vu que je travaillais avec eux sur les vertigo,si vous voulez je peux me renseigner pour avoir des prix intéressants.

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                • #9
                  Merci bcp [img]graemlins/thumb.gif[/img] [img]graemlins/thumb.gif[/img]
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                  • #10
                    On nous montre même comment monter le PhantomGrip Ici

                    Cela paraît simple ?! [img]graemlins/thumb.gif[/img]
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